NICE to meet | Timboektoe

NICE to meet

Met NICE to meet gaan we langs bij onze verkoopplekken en vertellen hun verhaal

Deel 8: Dennis van Timboektoe in Wijk aan Zee

Bij ons gaat het niet om zien en gezien worden

Paspoort

Wie: Dennis

NICE plek: Timboektoe in Wijk aan Zee

Gestart in: 1996

Achtergrond: Horeca

 

1. Met welke visie is Timboektoe opgericht?

Timboektoe is opgericht als plek om te surfen en te windsurfen. In 1996 was hier nog helemaal niets. De oprichters Cuup en Finch hebben er toen een zeecontainer neergezet en van daaruit is Timboektoe verder gegroeid.

2. Wat maakt jouw plek echt NICE?

Timboektoe is een echte strandtent, maar niet een waarbij alles is overdacht. Zo hebben we al onze meubels bij elkaar gesprokkeld, we weten niet eens waar de tafels vandaan komen. Bij ons gaat het niet om zien en gezien worden. We willen dat iedereen zich welkom voelt, alsof je bij iemand thuis komt.

3. Waar ben je het meest trots op?

Ik ben het meest trots op het personeel. Naast dat ze natuurlijk hard werken is de sfeer onderling heel goed. Het zijn allemaal vrienden van elkaar en gaan samen op reis. En zo gaan ze ook met de gasten om, alsof ze hen al langer kennen. Ik vind personeel het belangrijkste van een plek, zij stralen uit wat voor soort plek het is.

4. Wat is heel typisch Timboektoe op jullie menukaart?


Alles op onze kaart is biologisch en duurzaam. We werken bijvoorbeeld samen met de Lindenhoff in Baambrugge. Het beroemdste item van onze kaart is de geroosterde poulet noir: een biologische zwarte kip met salade, appelmoes, frietjes en aioli, die je met z’n tweeën kunt delen.

5. Wat is je favoriete NICE smaak?

Aardbei! Maar veel van ons personeel vindt de Watermeloen Munt het lekkerst.